Meeste tegelikud tahtmised olgu
naistele seaduseks!
Kati S.V. Murutar
See ei ole teater. See on Elu. Etendus,
mis on kokku punutud päris lugudest ja meenutab neid näitemänge,
mida mängime ka ilmsi ja silmsi üksteisega oma juhtumisi jagades.
Merle Karusoo sotsioloogilist teatrit meenutab ka. „Olen 13aastane“
punutisest sündis Pirgu koolkond – Jesper Parve „Mees“-raamatutest
sünnib üha veel ja uuesti ja taas täiustuv Lugu, mida mängitakse
kõikjal Eestis. Võõrsil ka – mehed on teatavasti asustanud kogu
Maa.
Etenduses improviseeritakse lisaks
valmistekstidele ka värskeimate teemadega – Eero Spriidi sõnul on
umbes veerand alati uus. Ja publikule teadmata jääb samas tunnijagu
materjali teiseks korraks – mehed valivad episoode vastavalt
rahvale, kes saalis kaasa kõlab.
Valik ja tervik sünnib tänu
super-sünergiale – jääb mulje, justkui kõik juhtukski siin ja
praegu. Teatris see tegelikult ju nii ongi – nii et sellevõrra on
meeste-tahtmiste-saaga siiski teater ka.
Meile esitletakse kolme erinevast
tüpaažist hurmurit: sportlane, trubaduur ja näitleja. Samas on nad
ka toitlustusketi omanik, pühendunud isa ja raamatute autor.
Kultuurisündmuste korraldaja ja südamete vallutaja, et mitte öelda
murdja – mida leebe Margus Vaher kindlasti olla ei tahaks. Ning
70aastane igas mõttes vaba mees, kes peagi ERRist lahkudes oma
projektide juhiks, ettevõtjaks ja igihalja „Õnne 13“ Margnaks
jääb ikka.
Kõigil neil on emotsioonid ja
ambitsioonid – mehed! - eeldusel, et naine innustab. Naine peab
lihtsalt OLEMA, mitte tugevama poolega võidu mammutit küttima.
Temake peab armastama ja tunnustama – ka siis, kui mehel on mast
maas. Siis eriti. Muidu ei tõusegi.
Mida targem-tugevam-tegijam naine, seda
keerulisem. Mehed ju tajuvad, kui armastus-austus-imetlus pole päris
– nad, primitiivseteks peetud, pole ju tegelikult primaadid. Pigem
suured lapsed, kellele ei tohi oma manitsustega ema meenutada. Ainult
Oidipusele ja Nerole kippus see sobima...
Kuitahes tark-tugev-tegija on mees –
mälu on tal naistest ikkagi erinev. Mida ei taha, ei mäleta. Mida
ei mäleta, pole olnud. Kusjuures päriselt ka ei mäleta!
Naised veavad järel pikki-raskeid
mälusleppe. Iga situatsioon kaevab üles kunagised analoogid. Ja nii
me, sabaga tähed, üha oma klaarimiste saagi meestele mõistetamatul
moel käima tõmbamegi. Ilma et kallim kaasa saeks – no mida sa
enam ümber 7 tundi-päeva-nädalat-aastat tagasi toimunu ketrad.
Sellepärast on ka suurem osa
spirituaalsest tööst naiste õlul – lisaks raku- ja eludemälule
on neil otseühendus kosmosega. Mida jõulisema nais-algega mees,
seda spirituaalsem ning seda julgem oma üles-tulevatele tunnetele
otsa vaatama, puhastama ja vabastama. Üha uuesti.
Naiste kohta kehtib eriti see reegel,
et nunnana erakluses tiksudes settib kõik hingeilu süvavoogudesse
ja ilmaelu kätte sattudes lendaks kõik see s... ühe korraga
ventilaatorisse, oi valu.
Millegipärast on vaimsusega nii –
nagu näiteks ratsaspordiski – kogu maailmas on harrastajad
tüdrukud ja naised – tipud aga mehed. Kustkohast nemad tulevad, ei
tea.
Igatahes mitte materdav-võimukate
emade rusika alt, mis alfa-isased beetadeks tümitab –
valesti-valesti-valesti...
Pekstud päikesepoissi jäädki tagasi
alfa-kuningaks armastama ja tunnustama. Lõhutud poisslapsed on nagu
Augeiase tallid, mis lõpmatuseni sama äkaga täituvad. Et aga meil
on oma kaasteelistega hingedevahelised lepingud, siis muudkui
teenigem.
Peaasi, et isasele alpinsti instinktile
jääks tema mängumaa – seda Dr. Noormanni, Tõnu Otsa õpetust
kirjutas kogu nõukogude Eesti nais-seltsimeeskond hardalt tema
loengutes kaustikutesse. Peaasi, et mehike saaks ikka kangelaseks
tõstetud ka siis, kui teed ise talvepuud, ehitad-finantseerid –
ning jälgi, et ranne oleks nõtke, puus painduv ja kutsuv nõks ei
kaoks torso taljejoonest.
Samal ajal, kui naised
positsioneerivad, on mehed oma õlleringides jutukamad ja detailsemad
– on selles etenduses muide ka. Ise vajavad seejuures tundeid ja
silmsidet – siis nemad kanaldavad ja nutavad nagu noored või vanad
jumalad. Paluvad soovide otse ütlemist ning ausalt ja keerutamata
rääkimist, sest oletada nemad kohe tõesti ei oska.
Tahame, et oleks 10 ühes – sõdur,
kuningas, trubaduur, armastaja, poisike, pätt, ehitaja, juht,
leiutaja, pihiisa – ent vastu pakume ju samuti 10 ühes. Mängeldes.
Ja solvume, kui mees meie multifunk-supernaisust ei näe, sest see on
norm. Nii peabki.
Peabki olema ka nii, et näen mina –
ja näeb iga vaatajanna – etenduse igas episoodis oma enese meest.
Oh kullake, ma ei teadnud, anna andeks, nüüd tean. Ja otse
loomulikult on iga laval lahatav naine mõneti mina – aitäh peegli
ja õpetuse eest!
Tulevastele osasaajatele teadmiseks –
mikrofon ringleb pidevalt ka publiku seas, et saaksite tantra ja
häälitsemiste, tööjaotuse ja õige armastusekeele valimise asjus
kaasa kõnelda. Misjärel Eero tantsiskleb teile head seksi versus
seksuaalne andetus, Margus hoiatab eluliste näidetega apsude eest –
seejuures hämmastavalt ladusalt enda üle naerdes.
Olulisim uniseks iva tuli minu jaoks
Jesperilt: tänitades ja arvustades ankurdame selle, mida ei soovi –
nii, nagu muretsedes palvetame selle eest, et juhtuks see, mida me ei
taha.
Laulgem pigem Havaii-tarkade laulukest
Ho'o'ponopono: ma armastan sind, anna mulle andeks, tänan sind. See
on suurepärane vahend nii siganaabri pehmitamiseks kui jonnaka lapse
rahustamiseks. Ka siis, kui see laps on su oma mees. Siis eriti.
Pärast seda vaba vormi hõngulist
õhtut saad teada: nii palju on veel õppida – üha uueneva enda
kohta ka – kõik on alles ees – kuniks elu(sid).
No comments:
Post a Comment